Skip to Content

Nτοματοκεφτέδες και Καλοκαιρινές αποδράσεις: Μέρος Πρώτο Εύβοια

Nτοματοκεφτέδες και Καλοκαιρινές αποδράσεις:  Μέρος Πρώτο Εύβοια

Sharing is caring!

Τους ντοματοκεφτέδες τους βρίσκουμε συχνά σε πολλές ταβέρνες, ειδικά στα νησιά μας. Είναι ένα υπέροχο ορεκτικό ή μεζές αλλά μπορούμε να τους φάμε σαν κυρίως γεύμα με μια σαλάτα.

Οι ντοματοκεφτέδες είναι καλό να γίνονται το καλοκαίρι που οι ντομάτες είναι στην εποχή τους και είναι γλυκές και νόστιμες.  Επειδή οι ντομάτες είναι ζουμερές πρέπει, αφού τις κόψουμε, να τις αφήσουμε να στραγγίξουν καλά γιατί διαφορετικά θα τραβήξουν πολύ αλεύρι.

Φέτος δεν πήγαμε σε ένα μέρος διακοπές αλλά κάναμε κάποιες μικρές αποδράσεις, 3- 4 ημερών κάθε φορά, οδικώς. Έφτασε ο καιρός που θέλουμε να φύγουμε από την Αθήνα και ψάχνουμε να δούμε που θα κατασταλάξουμε.

Πήγαμε στην Εύβοια, μείναμε ένα βράδυ στην Κύμη και μετά μείναμε στην Αμάρυνθο.  Πήγαμε στο Ναύπλιο για ένα Σαββατοκύριακο και μας άρεσε τόσο πολύ που ξαναπήγαμε μετά από αρκετές ημέρες και μείναμε τρεις μέρες στο Τολό.  Κάναμε και κάποιες μονοήμερες εκδρομές για να δούμε σπίτια ή οικόπεδα αλλά ακόμη δεν έχουμε κατασταλάξει.

Πήγαμε και λίγες ημέρες στη Σπάρτη που είναι οι συγγενείς μας και από εκεί κάναμε εκδρομές στην Μονεμβασία και Ελαφόνησο και πήγαμε και στο χωριό του συζύγου μου, στο Ίσιωμα, Καρυών, Μαγαλουπόλεως.

Η γέφυρα της Χαλκίδας εικόνα

Η Εύβοια είναι λίγότερο από μία ώρα από Αθήνα για Χαλκίδα.  Μπορούμε να πάμε από τη Ραφήνα στο Μαρμάρι ή από το Ωρωπό στην Ερέτρια με το φέρυ ή οδικώς ή με το τρένο από τη γέφυρα που ενώνει τη Βοιωτική ακτή με το νησί.

Η Εύβοια είναι το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας και το έκτο μεγαλύτερο της Μεσογείου. Η έκταση του νησιού είναι 3.654 τ.χλμ. και εκτείνεται κατά μήκος της βορειοανατολικής ηπειρωτικής Στερεάς Ελλάδας, από το Μαλιακό κόλπο μέχρι απέναντι από την ακτή της Ραφήνας, χωρισμένη από αυτήν με την Ευβοϊκή θάλασσα.

Το σχήμα της είναι στενόμακρο με πεπλατυσμένες τις δύο άκρες της και περί το μέσον αυτής. Εκτείνεται με κατεύθυνση από βορειοδυτικά προς νοτιοανατολικά, έχοντας συνολικό μήκος 180 χλμ. και κυμαινόμενο πλάτος από 8 μέχρι 50 χλμ. Στα ΒΔ. χωρίζεται από τη Φθιώτιδα και Μαγνησία δια του διαύλου Ωρεού, ενώ νότια δια του Ευβοϊκού Κ. χωρίζεται από τη Βοιωτία και την Αττική. Δια του πορθμού του Καφηρέα χωρίζεται νοτιοανατολικά από την Άνδρο. Τα βόρεια και βορειοανατολικά παράλιά της βρέχονται από το Αιγαίο Πέλαγος.

Στο κοντινότερο σημείο με τη Στερεά Ελλάδα είναι κτισμένη η πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη του νησιού η Χαλκίδα, όπου υπάρχει η μία εκ των δύο ζεύξεων του νησιού με την ηπειρωτική Ελλάδα, η παλαιά γέφυρα της Χαλκίδας. Προσφάτως χτίστηκε και η υψηλή γέφυρα της Χαλκίδας, συνολικού μήκους περίπου 700 μέτρων.  Πηγή:  Βικιπαίδεια

Αφού περάσαμε τη γέφυρα, εμείς συνεχίσαμε το ταξίδι μας βορειοανατολικά και μείναμε μια μέρα στην όμορφη παραθαλάσια πόλη της Κύμης.  Η Κύμη είναι ένα όμορφο μέρος και ιδανικό μέρος για διακοπές και ξέκουραση.

Εύβοια, παραλία κοντά στην Κύμη εικόνα

Την επομένη γυρίσαμε προς τα πίσω και μείναμε στην Αμάρυνθο με συχνές επισκέψεις στην Ερέτρια.

Η περιοχή της Αμαρύνθου, με ιστορία που χάνεται στα βάθη των αιώνων, μαζί με την περιοχή της Ερέτριας αποτελούν το πιο ενδιαφέρον από ιστορική άποψη κομμάτι της Εύβοιας.

Εύβοια Αμάρυνθος εικόνα

Αλλά εκτός από τα ιστορικά μέρη και μνημεία που μπορεί κάποιος να επισκεφτεί, υπάρχουν και άλλα κίνητρα για να επισκεφτεί κάποιος την περιοχή.  Οι παραλίες της Ερέτριας και της Αμαρύνθου είναι από τις πιο ξακουστές στον Ευβοϊκό κόλπο, ενώ οι υπέροχες ταβέρνες της μπορούν να ικανοποιήσουν και τον πιο δύσκολο επισσκέπτη.

Εύβοια χταπόδια στον ήλιο εικόνα

Εύβοια παραλία Αμάρυνθος εικόνα

Όταν γυρίσαμε από την Εύβοια, ήθελα να φτιάξω τους ντοματοκεφτέδες που φάγαμε πρώτη φορά στην Εύβοια και μας άρεσαν πάρα πολύ.

Πήρα ωραίες ντομάτες γινωμένες, από τη λαϊκή και βάζοντας τη δική μου φαντασία τους έφτιαξα.   Λίγο διαφορετικοί από εκείνους που φάγαμε στην Εύβοια, αλλά αρκετά νόστιμοι.

Ντοματοκεφτέδες

• Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
  • Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

Εκτέλεση:

1. Ξεφλουδίζουμε τις ντομάτες, τις ψιλοκόβουμε και τις αφήνουμε σε σουρωτήρι να στραγγίζουν τα ζουμιά.
  2. Σε ένα μπολ βάζουμε τις ντομάτες, τις λιαστές ντομάτες, τα κρεμμύδια, τη φέτα, τα αυγά, δυόσμο, μαϊντανό, άνηθο, πάπρικα, ρίγανη και αλατοπίπερο.
  3. Ρίχνουμε το πλιγούρι και μετά αλεύρι όσο χρειαστεί για να απορροφήσει τα υγρά.   Αφήνουμε το μείγμα στο ψυγείο περίπου 1 ώρα.
  4. Ζεσταίνουμε μπόλικο ελαιόλαδο σε αντικολλητικό τηγάνι.
  5. Με ένα κουτάλι παίρνουμε από το μείγμα και το ρίχνουμε στο τηγάνι.  Τους τηγανίζουμε και από τις δύο πλευρές μέχρι να ροδοκοκκινήσουν.
  6. Τους βγάζουμε σε απορροφητικό χαρτί να στραγγίξουν πριν τους σερβίρουμε.

Σημείωση:  Εάν θέλουμε να τους πλάσουμε σαν μπιφτέκια, θα πρέπει να τους αλευρώσουμε πριν τους τηγανίσουμε.

ντοματοκεφτέδες εικόνα

• Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

Instructions

Εκτέλεση:

4. Ζεσταίνουμε μπόλικο ελαιόλαδο σε αντικολλητικό τηγάνι.
  6. Τους βγάζουμε σε απορροφητικό χαρτί να στραγγίξουν πριν τους σερβίρουμε.

Notes

Did you make this recipe?

Φτιάξατε αυτή τη συνταγή; Μπορείτε να με κάνετε tag @ivyliac με το hashtag #κοπιάστε!

Κοπιάστε και Καλή Όρεξη!

υπογραφή Ήβη

Sharing is caring!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

admin

Friday 11th of September 2009

Χαίρομαι που σας πέτυχαν. Την άλλη φορά θα τους φτιάξω και εγώ στο φούρνο. Τώρα για το αλεύρι, αυτό εξαρτάται και από το πόσο υγρό έχει μείνει στις ντομάτες, ακόμη και τα δύο αυγά παίζουν ρόλο εάν είναι μικρά ή μεγάλα, θα αλλάξει λίγο την ποσότητα.

popelix

Thursday 10th of September 2009

Λοιπόν, τους έφτιαξα απόψε, τηγανητούς αλλά και στο φούρνο. Έγιναν πολύ καλοί αν και έχω την ιδέα ότι το αλεύρι πέφτει πολύ και καλύπτει αρκετά την γεύση των λαχανικών, ιδιαίτερα στους τηγανητούς που καβουρντίζεται παραπάνω. Και να σκεφτείς ότι δεν πρόσθεσα τόσο όσο να πλάθονται σαν πίτες! Την επόμενη φορά θα τους κάνω στο φούρνο και θα προσθέσω αντί για αλεύρι, μισή κούπα φαρινάπ για να αφρατέψουν σαν λουκουμαδάκια.

admin

Wednesday 9th of September 2009

Νομίζω ότι μια χαρά θα γίνουν με τα πομοντόρια. Καλή η ιδέα σου για να τους ψήσεις στο φούρνο σε θήκες για μάφινς αλλά δεν ξέρω πώς θα γίνουν γιατί δεν τους έχω φτιάξει ποτέ στο φούρνο. Εάν τους φτιάξεις περιμένω να μου πεις πώς έγιναν.

popelix

Tuesday 8th of September 2009

Πολύ καλοί φαίνονται! Έχω και κάτι σφιχτά και κόκκινα πομοντόρια στο ψυγείο, θα κάνουν λες για κεφτέδες; Αν επιχειρούσε κανείς να τους φτιάξει σε θήκες για μαφινς (αντιπαθώ το τηγάνι ...), τί θα πρότεινες;